fbpx

Über Katie Fox

I am Kaity. I was born in Australia and lived in London, Paris and New York before arriving in Berlin, Germany. In April 2018 my family and I relocated to Düsseldorf.

I currently work one-to one as a doula in Düsseldorf, assisting you to experience a positive, informed and empowered pregnancy and birth by offering support, information and care in a non-judgmental and non-prescriptive way.

Here at Cocoonyoga & female health, I teach Birth Preparation classes and talks.

Prior to the birth of my daughter in January 2017 and training to be a doula I’d spent the past decade working in music and artist management. Her birth and my transformation into motherhood ignited an obsession with the current birthing narrative, the way birthing persons are treated and the way they feel about themselves and their experiences. And thus began my journey into birth work.

Simply put, I believe in our instincts and innate ability to have a positive birth story. 

I proudly trained under teachers Lindsey Bliss, Samantha Huggins and Domino Kirke—the powerhouse Carriage House Birth collective in New York and began working with clients in December 2017. In 2018 I took further training in Spinning Babies with Jennifer Walker, ’Maternity Care: Building Relationships Really Does Save Lives’ through Griffith University and Holding Space for Pregnancy Loss with Amy Wright Glenn. In August 2019 I became an officially certified Carriage House Birth doula #iamacarriagehousebirthdoula 

Mein Name ist Kaity und ich bin leidenschaftliche Doula. Ich unterstütze Eltern während der Schwangerschaft, der Geburt und über die Zeit des Wochenbetts hinaus und biete ihnen emotionale Unterstützung sowie mein Wissen rund um das Thema Geburt. Geboren in Australien, zog ich mit Anfang 20 nach London, lebte in Paris und New York, bevor es mich weiter nach Berlin zog. Die Geburt meiner Tochter hat mein Leben völlig verändert und markierte das Ende meiner langen Karriere im Musikmanagement. Ich habe meine Tochter in einem Geburtshaus in Berlin geboren. Ihre Geburt hat mich an die Grenzen meiner Belastbarkeit gebracht, war aber unbestritten die schönste Erfahrung, die ich in meinem Leben bisher hatte.

Am Ende durfte ich nicht nur mein Baby kennenlernen, sondern ich bin mir und meiner ganzen Kraft zum ersten Mal begegnet. Unmittelbar danach wusste ich, dass ich mit der Arbeit als Geburtshelferin beginnen wollte. Meine eigene Doula hat einen so großen Teil zu meiner positiven Erfahrung beigetragen, dass ich wusste, dass ich das in Zukunft auch machen möchte. Ich wollte anderen Frauen diese Erfahrung auch ermöglichen. Im Jahr 2017 absolvierte ich bei Carriage House Birth in New York meine Ausbildung zur Doula und begann im Dezember mit Familien zu arbeiten. Im April diesen Jahres sind meine Familie und ich nach Düsseldorf gezogen. Seitdem habe ich mich in der „Spinning-Babies-Technik von Gail Tulleys”, der „Continuity of Care in Maternal Health” und „Holding Space for Pregnancy” weitergebildet. Außerdem arbeite ich besonders gerne mit der evidenzbasierten Praxis und dem Abbau von Ängsten. 

www.https://www.kaityfox.com/

Kaity Fox Doula